Dagens tankar

Idag hade jag inte riktigt något att göra under engelska och geografilektionerna så jag skrev ner lite onödiga tankar. Jag tänkte att jag skulle dela med mig till er. De visar lite grann hur mycket jag faktiskt saknar Finland fast jag tycker mycket om Nya Zeeland. Jag tänkte när jag var ungefär halvvägs att detta kommer definitivt att  komma upp på bloggen. Nu kommer min text äntligen:

"Nu ska jag försöka skriva som jag gjorde för några år sedan" (=Använda stora bokstäver som små och göra bokstäverna som ska va stora ännu större. Tyvärr kan jag inte återskapa på bloggen). "Egentligen skulle jag behöva skriva en inledning till en uppsats om en film jag inte har sett. Detta kan bli intressant. Jag tror inte att jag kommer att göra det.
Jag kom just fram till att lärare i Finland verkar ha bättre utbildning och veta mera om sitt ämne än lärare i Nya Zeeland. Om det kommer att vara lika tråkigt nästa år i skolan kommer jag nog att sakna mitt hem riktigt ordentligt.
Här har de ett annorlunda sätt att börja nytt stycke än vad vi har hemma. Här hoppar de över en rad och börjar skriva i början av följande i stället för att bara byta rad och göra ett litet indrag. Jag hoppas att jag kommer tillbaka till det finska sättet när jag åker hem och ska börja skriva studenten.
Jag kom just på att jag snart har skrivit en halv sida med helt onödiga tankar. Vilket slöseri med tid. Jag skulle kunna göra så mycket annat under samma tid som jag skriver detta, jag gör det bara för att jag i praktiken inte FÅR göra någonting annat.
Jag funderar över vag jag ska göra i kväll. Förhoppningsvis blir det inte något lika meningslöst som i går kväll, Bejeweled Blitz. Det som är så sorgligt med det hela är att jag tror att jag är beroende av det dumma spelet. Kanske vi kan göra någonting ute på farmen.
Nu ska jag borda avsluta denna meningslösa text och kanske börja göra någonting mera meningsfullt i stället, men vad?
"

Det där var väl en onödig text, med ganska mycket grammatikaliska fel om jag kan någonting alls om svensk grammatik mera. I julklapp av mamma önskade jag mig en bok på svenska som är både bra och grammatikaliskt rätt. Det är otroligt vad många gånger jag använde ordet "grammatik" och dess böjningsformer i ett enda stycke. Måste ju snart vara rekord!

Idag på historia skulle vi visa upp en form av konst som beskrev en historisk händelse som var viktig och som hade berört oss. Den skulle också ha hänt under 1800-talet. Jag ritade en bild av en flaggstång och en streckagubbe som höll en yxa mot den. (Vill ni veta mera detaljer fråga när jag kommer hem.) Jag och Aidan hade nästan exakt likadana bilder. *Fnys* Nåja, Aidan är i alla fall ganska cool. :P Orsaken till att jag tog upp detta ämne är att en annan student, Teresa, hade skrivit en dikt. Den var verkligen bra! Alla sade att hon skulle behöva publisera den. Jag hoppas att jag kan få en kopia av den, då ska jag skriva den här så ni får veta hur bra den faktiskt är! Jag kanske måste övrsätta den, men ändå.

Nu tror jag att jag ska avsluta detta inlägg. Ha det bra tills nästa gång!

(Johanna copy) XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback