Jag tittade på H&Ms hemsida häromdagen

Cattis goes modeblogg!!..

Jag blev grymt inspirerad av H&Ms höstsäsongskläder och jag önska nästan att jag var hemma i Finland så att jag skulle kunna gå och köpa dessa söta och fina klänningar.



Redan från början förälskade jag mig i denna gröna lilla klänning. Det är just typiskt att den inte är en sommarklänning så att jag skulle kunna använda den här också, men det är ju förstås omöjligt eftersom jag inte har en!!




Detta var för mig en partyklänning. Den är ganska cool med den där dragkedjan hela vägen på framsidan.



Jag har blivit en liten aning gammaldags medan jag har varit här också, så denna klänning tilltalade mig riktigt mycket. Jag tycker om den gråa enkelheten..

Alla dessa klänningar var favoriter. Vill ha!!!

Jag har också bestämt mig för att skaffa en kappa när jag kommer hem, en höstkappa alltså. Jag hittade två styckna som jag skulle vilja ha, men jag tror de bara får fungera som guidelinjer för vad jag köper. Ni kan ju gärna hålla ögonen öppna åt mig i alla fall efter dessa två eller liknande:



Denna gråa är min favorit. Den är enkel men ändå inte med de där små puffaltiga ärmarna. Jag tycker också om de tre knapparna riktigt under kragen. Den är stilfull helt enkelt.



Denna kappa är lite mera "flickaktig", men jag tyckte om utseendet från sömmen och uppåt. Jag skulle nog kunna skippa pälskragen, men den är helt söt!!

Ni som känner mig bra vet att jag är riktigt in för det här med klänningar och kjolar, och ni som inte visste: Nu vet ni. :) Därför har jag också lite kjolar jag tittade på:



Grön (en av mina favoritfärger) och enkel. Det går att fixa många intressanta outfits av denna. :)



Den andra av mina favoriter är, tro det eller ej, rosa! Jag tycker normalt inte om rosa, men denna kjol är ju för söt! Den kommer nog att lysa upp höstmörkret (eller det kanske lider mot vintermörkret nu) för många glada flickor och damer. Jag hoppas att ni alla uppskattar det lilla ljus som faktiskt kommer igenom mörkret!

Det lilla extra kom i form av ett par söta små handskar, perfekta för lite kyligare morgnar när man kör bil till skolan eller jobbet:



Tja, jag skulle ju ha kunnat använde dessa hanskar när jag körde till skolan om jag skulle ha varit hemma, men det skulle ju förstås ha hjälpt mycket om jag skulle ha haft körkortet då också! Jag kan nog lova att jag inte skulle ha klätt på dessa hanskar om jag skulle ha kört motorcykel, alltför kallt för mina händer. Om mamma skulle ha skjutsat mig kanske jag skulle ha kunnat använda dem, men då är jag ju för lat för att promenera hem från skolan också. Problemet består..

Vad dycker ni nu då, skulle jag klara mig som modebloggare eller är jag bara för oorginell när det kommer till kläder? Personligen håller jag nog på det senare med tanke på att jag oftast klär mig i jeans och en tröja, oftast min favorit; huppari. Samma stil, dag ut och dag in. Jag intalar mig själv att jag inte har så mycket val för att det är för kallt, för vått eller för opraktiskt att klä mig i någonting annat. Jag är en ganska praktisk flicka när det kommer så långt. Men man kan ju alltid drömma, vilket jag nog kommer att fortsätta med i resten av mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback