Första dagen i skolan... igen

Jepp, idag var vi i skolan för vår första skoldag detta år. Det kändes faktiskt ganska skönt att komma tillbaka till några vettiga vanor. Jag tyckte det var roligt att träffa alla människor igen.
Det var några saker jag inte tyckte om. Det faktum att ingen verkade veta vad vi skulle göra på morgonen var en sak. En annan sak var att ingen visste någonting om läsordningsändringar... Vi lyckades i alla fall lösa våra problem till sist..
Det finns några nya elever i vår skola för året. Det är konstigt hur människor bara flyttar runt i olika skolor helt utan att bry sig om vad de egentligen betalar för en ny uniform. Jag träffade en typ på engelskan som kom till Kuranui i år. Han sa att han på rasterna bara far iväg i sin bil, han verkade inte riktigt bry sig om att skaffa vänner här. Jag tror inte han orkade försöka ens.. Det blir sådär när man byter skola varje år.. Vi bjöd i alla fall in honom att komma till "the common room" nästa gång så han inte behöver köra runt i Greytown alldeles ensam. Förhoppningsvis skaffar han sig vänner snart.

Detta inlägg blev nog helt konstigt. Kan det bero på min huvudvärk kanske?

♥ NZ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback