Napier & Taupo

De två senaste dagarna har jag nu varit på resa med mamma, pappa, moster, Johan och Lillis. Vi började vår lilla resa med att åka upp till Waiohine Gorge. Där gick vissa av oss över den coola hängbron och så tog vi många bilder. Vi for också och tittade vid vårt badställe vid floden. Efter det var det dags att börja åka norrut. Vårt första stopp blev vid Tui Brewery. Där tog vi lunch och drack varsitt ölglas till (ölet gällde bara mig, mamma och pappa).  Efter pausen fortsatte vi upp till Hastings där vi tog kaffepaus och efteråt for vi till Napier.
I Napier sov vi första natten. På kvällen gick vi ut till stranden och jag rörde vid oceanvatten för första gången i mitt liv. jag måste säga att det var ganska häftigt.
I morse fortsatte vi vår resa mot Taupo. Det tog inte så lång tid att åka hit, så när vi väl anlände checkade vi in på vårt motel och sedan gick vi ut på stan en stund. Efter middagen gick pappa och jag ut och gå här på sjöstranden. Senare i kväll spelade vi äntligen pidro, jag som har saknat det sedan jag lämnade Finland. Nu har jag i alla fall behover stillat för en tid.

I morgon väntar lite äventyr för mig. Det är äntligen dags för mig att hoppa bungy jump. Jag tror nog jag kommer att välja att doppa halva kroppen i vattnet när jag är vid lägsta punkten. Pirrigt.

♥ NZ ♥

Kommentarer
Postat av: Azra

Måst va så härlit ti ha familjen där me de! :)



CATTIS JA E SÅ AVUNDSJUK! JAG Å VILL HOPP BUNGY JUMP! :D

2010-01-12 @ 23:41:49
URL: http://azraarnautovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback