Tyskland

Då hade vi tydligen första examen avklarad, nu väntar vi på 19 mars och resultaten.
 
Dessutom har vi äntligen fått börja på "riktigt" med anatomi. Som vi har väntat. Dagarna går och böckerna bara skriker att vi ska läsa dem, fastän vi mycket hellre skulle vara utomhus och njuta av det fina vårvädret. Ibland måste man ändå ta en paus och vila ögonen någon dag, så i fredags fick jag ett meddelande från Bella om jag ville komma med till Tyskland på lördagen.
 
Flensburg gågata.
 
Flensburg, riktigt på gränsen mellan Danmark och Tyskland, är en riktigt mysig stad och så mycket lugnare än Århus på gågatan. Det var riktigt rogivande att gå där på shopping, fastän vi nog hade riktigt bra fart på mellan alla affärer.
 
Jag trodde knappt de här musikvagnarna fanns mera, men tydligen eftersom det dök upp en på stan.(Glömde ta bild när vi stod mitt för, så ni får nöja er med denna)
 

Kyrkor med jämna mellanrum, 3 stycken bara på gågatan:
 
På eftermiddagen bar det iväg till matvaruaffären. Tänk vad mycket som är billigare i Tyskland i alla fall.
 
 
Man kan ju undra hur vi fick allt in i bilen, men det gick ju nog det också.
 
 
Och då hade vi ju inte varit på alla ställen ännu, men mera foton glömde jag att ta. Alla inköp kom i alla fall med hem till Århus, så det var ju bra.
 
Efter den utflykten är det väl bara att vänta på nästa, om ca 2½ vecka bär det äntligen av hemåt mot Närpes för ett förhoppningsvis skönt påsklov så man kan vila upp hjärnan. Sedan är det väl bara att fortsätta med att tränga in så mycket information som möjligt i hjärnan, både för att klara danska examen i juni och för att skriva så bra i inträdesprovet i Finland att man kommer in där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback