Min åsikt om att rösta

Under dagen och kvällen har jag varit i flera diskussioner om att rösta eller inte rösta i valet och hur man bäst visar sin åsikt.
Jag tycker att om man alls bryr sig om hur landet kommer att styras under de kommande fyra åren ska man gå och rösta, då syns det i alla fall på vallängderna att man har röstat. Om man inte hittar en kandidat att rösta på kan man rösta blankt. Då har man visat att man bryr sig, men inte hittade en passande kandidat. Om man däremot inte går och röstar är det ett tecken på likgiltighet. "Soffväljarna" har då heller orsak att klaga på hur landet styrs, eftersom de heller inte har försökt påverka i valet. De som är avprickade på vallängderna har rätt att "klaga" på riksdagens beslut under mandatperioden.

Blev det klart? Om inte kan jag ju alltid försöka omformulera mig senare när det inte är så mycket störningsmoment runt omkring mig. Säg till i så fall (kan ju förstås hända att jag gör det i alla fall...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback