Adrenalinkick och Maorikultur

Det har varit en lång dag idag.

Adrenalinkicken kom från Bungy Jumpet i morse. Det var lite kallt att stå och vänta på toppen på att få hoppa i bara ett linne och shorts, men jag överlevde. Det var också lite nervöst, men strax efter hoppet hade jag en sådan adrenalinkick att jag ville hoppa igen, o igen, o igen, o igen... ja ni fattar..
Efter bungyn for vi och åkte med några slags jetbåtar. Det var också riktigt roligt. Till och med mamma tyckte det var urkul.

När vi var klara med våra adrenalinkickar åkte vi upp mot Rotorua och tittade på några varma källor, färgat vatten och kokande lera. Det luktade väldigt illa.




Efteråt for vi vidare till Rotorua och kollade upp vad vi skulle göra i kväll. Vi valde att gå och titta på en Maorikultur, det var en stam som hade en slags show. Det ingick mat. Det var riktigt bra, jag skulle nog kunna tänka mig att göra det igen. Kvällen avslutades där med att gå och titta på lysmaskar, mäktigt. Tyvärr blev min kamera full strax innan programmet skulle börja, så jag fick klara mig utan kamera resten av tiden..




Ni får ha det bra där hemma i kylan nu, själv ska jag njuta av min sommarresa så mycket jag bara kan.

♥ NZ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback