Panik!

De sista dagarna har jag varit väldigt lat...ja, förutom fotbollsmatchen i onsdags. I och för sig var det kanske den sämsta matchen någonsin, men vi vann i alla fall. Förhoppningsvis ingen mera match som den.

Sedan onsdagen har jag väl i stort sett suttit vid youtube. Och så har jag börjat få pack-panik. Och manus-panik. Och panik så där annars. Jag skulle behöva börja fundera ut vad jag ska ha i min kappsäck om en månad. Panik! Jag skulle behöva kunna mina repliker för Mother Courage and her Children. Jag kan dem inte. Panik! och så har jag sådär allmän panik bara för att jag har panik över allt annat. Panik! Någon som hängde med? Inte jag..

Jag har i alla fall lärt mig att man inte ska spara allt till sista minuten. Speciellt inte när man inte vet när man kommer tillbaka. Så nu har jag halvt om halv bestämt mig för vad jag ska göra. Idag ska jag "prov-packa" min kappsäck för att se hur mycket jag kan lägga i där och från det får jag veta hur mycket jag måste skicka på posten. Förhoppningsvis inget, men det är önsketänkande. Jag är fortfarande förundrar över hur mycket man samlar på sig under ett år. Och vad gör man med sakerna efteråt? Inte mycket faktiskt. Fast i mitt fall tror jag att det är mest skolanrete som skickas hem. Eller som jag har samlat på mig. Plus alla julklappar. Plus allt annat. Okej, jag har samlat på mig allt för mycket. Nu ska jag sluta och börja göra någonting vettigare.


Gammal bild från innan jag kom till NZ - Evelina ryms i min kappsäck..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback