Jag har blivit träffad av en Alpaca

Både framifrån och bakifrån (från alpacans synvinkel alltså).

Jepp, idag var det dags för klippning av alpacorna. De ville inte alls bli klippta idag med tanke på hur de uppförde sig. De skrek som bara den när vi äntligen hade upp dem på klipparbordet och när vi klippte spottade de. Jag blev träffad på armen av en av dem, och det stinker som bara den. Tänk er en grön äcklig illaluktande sörja över kläderna. Nice.
I övrigt tyckte jag att det var roligare att klippa alpacorna än fåren. Jag fick även fånga in en (vi lekte lite rodeo där både alpacan och jag, roligt) och jag klippte även en liten bit av den. Tyvärr fick jag inga kort av det eftersom min kära syster här inte tänker på att bevara trevliga minnen för andra (om hon nu ens tänker på att göra det för sig själv). Men det var i alla fall roligt. Jag vill göra det igen.


Bailey på klipparbordet


Alpacorna efter klippningen

Nu ska jag gå och se om jag kan försöka tvätta bort lite av stanken. Vi ses väl snart, vid ett klipparbord.

♥ NZ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback