Netball trials

Jahapp, idag var det dags för Netball trials. Det var väldigt intressant för mig eftersom jag aldrig har varit på någon uttagning till något lag förut. Jag har heller aldrig varken spelat eller sett netball förut så från början var jag tvungen att försöka pränta in basreglerna i huvudet, detta medan vi spelade.
Jag är ganska nöjd med min insats om man tänker på att jag aldrig hade hört om netball innan jag kom till NZ och det var första gången jag spelade. Nu hoppas jag bara att det går ännu bättre på tisdag när vi ska göra allt igen. Och då hoppas jag också att jag får en plats i ett lag, helst första laget men jag vet att jag inte kommer in där, så andra laget är också bra.


(Bilden är tagen från Google(Ni måste medge att den är grymt bra tecknad!))

I morgon är det dags för Soccer trials för mig, och eftersom jag ju har spelat fotboll i många år så tror jag att mina chanser i det laget är ganska bra. Vi får väl se hur bra nyzeeländarna är på fotboll innan vi säger något mer.

Det verkar som att de sista månaderna av min vistelse i NZ kommer att vara överfyllda med sporter, dansande och skådespeleri, så jag kommer väl att vara helt urslut när jag är tillbaka i Finland. Det verkar också som att Mal och Corinna inte kommer att se så mycket av mig under resten av tiden här heller. Ojdå! Man får väl hoppas att de såg tillräckligt av mig under första halvåret i stället.

Jag är nu tillbaka i en av mina läsande perioder, så nu ska jag återgå till min bok: Dragonlinks av Paul Collins.

♥ NZ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback