Riksdagsvalet 2011

Idag har jag röstat för första gången. Det är årets riksdagsval. Nu sitter jag här och väntar på resultaten från Vasa valkrets för att se vilka kandidater som ska representera regionen i riksdagen. Förhoppningsvis blir det bra kandidater.

Enligt prognosen just nu kommer Samllingspartiet, Sannfinnländarnna och SDP att vara de största partierna i nästa riksdag. Centern har tappat många röster, och jag har haft lite roligt åt allas vär kära Kiviniemi när hon har sett prognosen, man bara ser hur hon blir mera nedstämd hela tiden.

Nu sa de just "Blir det tuulipuku nu?" i TV:n, men vad är tuulipuku? Någon som vet? Tala om det för mig snälla!

Nyland lär bli de som är sist klara med sina resultat i detta val. Kan de snälla skynda på lite?

Åter till TV:n..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback