Finska (igen) och online TV-tittande?



Dagens program har varit: Skola (med både lektioner. provutdelning och balmöte) och när jag kome hem började jag surfa... på internet alltså. Har kollat upp alla de vanliga bloggarna, lagt till nya till mitt Bloglovin' och kollat lite på youtube. Bl.a. den här över.

Nu återstår finskaläxan (ja, jag tänker faktiskt göra en läxa för en gångs skull). Det är att titta på ett finskt TV-program eller nyheter (jag valde nyheter) som ska vara minst 15 minuter långt och så ska vi göra en analys på det. Svårt? Ja! Speciellt när man inte har finsk TV hemma, vilket gör att man måste kolla online och med ett slött internet kommer ju det att ta hela kvällen. VILL INTE! Dessutom har vi också ordförhör i morgon vilket jag behöver läsa på. Hur orka?


När man skriver in "ork" på google är detta den första bilden som kommer upp..humor på hög nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback