Ännu en dag i sommar

Det är många som längtar till sommaren. Alla jag pratar med hemifrån är en aning avundsjuka för att jag har sommar nu medan det är vinter hemma. Själv är jag avundsjuk på dem där hemma. Sedan jag har kommit hit har jag förstått att jag är ett vinterbarn. Vintern är den årstid jag gillar mest. Tyvärr har vi ju inte haft så mycket snö de senaste åren, men ni måste väl nog alla hålla med mig om att när marken och träden är täckta av snö är det väldigt vackert. Jag saknar de så kallade "julkortsvintrarna". Kom tillbaka! Nästa år får det nog lov att vara en riktig vinter när jag är hemma igen. Vill ha snö!!

Vi ska ändå ta vara på våra dagar som vi lever nu. Jag får väl bara lov att acceptera att jag lever här, där det är sommar just nu.

"Carpe diem quam minimum credula postero" - Horatius
(Fånga dagen, lita ej på morgondagen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback