Chokolate brownie, yum!

Finns det något bättre på en torsdagskväll än choklad brownie? Nej, trodde väl inte det. I kväll valde vi att lyxa till det med lite brownie efter middagen. Det blev jättegott, även om vi nästan glömde att lägga i bakpulvret. Det är sånt som händer. Jag delar nu med mig av vårt recept, det är världens enklaste. Tyvärr har jag det bara i engelska mått så vill ni ändra det får ni räkna ut det själva.

100 g smält smör
1 kopp socker
1 ägg

Blanda ihop i en mikrovågssäker form.

ca 1 tsk vaniljsocker
1/4 kopp kakao
1 tsk bakpulver
1 kopp mjöl

Blanda ihop alla ingredienser. Smeten ska bli kladdig. Jämna ut det i formen och lägg in det i mikrovågsungnen på hög effect i 5 minuter. Klart!
Själv tycker jag att den smakar bäst med ett glas mjölk eller vanlig vaniljglass till.

Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback