Julstämning

Äntligen har även jag fått lite julstämning. Jag var på en konsert i kväll med små söt violinister och de tyckte jättemycket om att spela julsånger. Jag blev så inspirerad att hela vägen hem (på skootern) satt jag och sjöng svenska julsånger. Jag hade bara ett problem: idétorka.
Jag har glömt bort största delen av julsångerna. Hur går de, men framför allt, vilka julsånger finns det? Hjälp mig alla! Jag mindes följande:
  • Julen är här
  • Ljuset i advent
  • Det strålar en stjärna
  • Koppången
  • Adventstid
  • Tomtarnas julnatt
  • Mössens julafton
Sen var det tyvärr stopp. Kan ni snälla hjälpa mig med att komma på flera??

Kommentarer
Postat av: Jessica

Stilla Natt

Staffan var en stalledräng

Hej mitt vinterland

Gläns över sjö och strand

Nu tändas tusen juleljus

Bjällerklang

Rudolf med röda mulen



Där va en någer, kommer itt på nå fler nu:P

2009-12-04 @ 14:46:36

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback