Shopping in Greytown, NZ

Jag visste inte att det fanns så många små och söta butiker i Greytown. Idag bestämde jag mig för att äntligen åka ut och försöka hitta en födelsedagspresent till Julia. Jag lyckades! På köpet hittade jag en masa intressante butiker dit jag säkert kommer att gå flera gånge, bara jag har tid och motivation. Dessutom behöver man nog vara utan jacka så att åka skooter dit är ingen idé.
I den första butiken jag gick in hittade jag en tidning åt mig själv. Det är i princip en shoppingtidning, eller kanske en modetidning, men den var ganska inspirerande (även om allting var dyrt). Sedans sprang jag runt i olika butiker tills jag kom fram till chokladbutiken. Jag kunde inte hålla mig och gick in och köpte lite choklad till mig själv (märk: jag hade fortfarande inte hittat någonting åt Julia). Sedan gick jag tillbaka på andra sidan vägen.
Bland de butikerna hittade jag en där jag till sist hittade en ganska rolig kalender, som jag köpte till Julia. Den hette något i stil med "Girl talk". Hoppas att vi får skratta lite när vi läser citatet för dagen. I samma butik hittade jag Marimekko kaffeservetter! De kostade $10, alltså ungefär 5€ per pack. Det var i alla fall roligt att se att de faktiskt har Marimekko här, jag har inte sett det förut.
När jag var klar i Greytown for jag upp till Carterton och skulle skaffa de sista sakerna som Julia hade skickat mig att köpa. Jag fick tyvärr inte allting, men vi kanske kan åka igen i morgon. På "apoteket" hittade jag en blommig pincett som jag lade till Julias present. Jag hittade också en parfym till mig själv, men jag köpte den inte idag. Jag skulle ha behövat göra det, men det är för sent nu. Jag gick också in i en butik där de säljer byggtillbehör och köpte ett vattenpass, som Mal kommer att få i julklapp. Han sade lite tidigare i år att han skulle vilja ha ett som är lite längre än 20 cm, så nu får han det. Nu är det inslaget och under julgranen.

Vad fick jag ut av denna dag? Inspiration till mera shopping i Greytown!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback