Folk som inte dyker upp när de ska..

Alla har vi väl råkat ut för personer som säger att de ska komma till ett speciellt tillfälle, men när den dagen kommer dyker de inte upp av någon outgrundlig orsak. Sådana personer är grymt irriterande.
Jag måste tyvärr erkänna att jag var en av dem när det kom till födelsedagskalas när jag var yngre. Jag blev oftast inbjuden på födelsedagskalas när jag gick i ettan, tvåan och trean. Jag ville nog alltid gå på kalasen, men pga att mitt minne var så dåligt glömde jag alltid bort att visa inbjudningen för mamma, vilket resulterade i att jag alltid glömde bort kalaset. :( Jag ber jättemycket om ursäkt för detta beteende. Jag kan dock stolt säga att jag har förbättrat mig enormt! :D Om ni någon gång tycker att det händer ofta, tänk då på att det var mycket värre medan jag var yngre..

Min poäng i detta är alltså, personer som lovar att de ska komma till ett evenemang eller liknande, men inte kommer, är väldigt irriterande och kan i många fall skapa väldigt mycket problem. I vissa fall är det ju arbete som ska utföras och om man då har räknat med att personen ska komma, och han/hon inte kommer måste man ju skaffa "krispersonal" vilket tar tid och energi av initiativtagarna. Ingen blir heller riktigt på gott humör av detta uppförande. När ska folk lära sig att när man har sagt att man ska komma är det meningen att man ska komma? Förhoppningsvis sker det inom den närmaste framtiden, på det viset skulle vi slippa en del av dagens stress och möda tror jag. Dags att lära sig, folket?

Kommentarer
Postat av: Azra

I totally agree!



Itt kona du ju rå fö e tå du va minder, man e ju itt fullt så utveckla tå, no tror ja att vi all va såde tå vi va litin :)



Å e je väldigt irriterand tå folk säjr att di ska kom men itt dyker opp.. elo om di dyker opp för säjnt, e je itt na kul he hellär :P

2009-11-27 @ 14:37:32
URL: http://azraarnautovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback