Vi har många nya småttingar på Dalefield idag

Tidigt i morse vaknade jag av att Corinna sprang förbi rummet. Jag tänkte direkt: jaha, då är valparna här. Jag blev dock lite fundersam när ingen kom in i vårt rum direkt för att tala om det för oss. En timme senare kom Mal in. "Vill ni se nya valpar?". Valparna kom! Vi gick upp och tittade på de små. De var så söta!


Se så stolt hon är över sina nya småttingar
Vi fick fyra vita valpar, tre svarta och en naken en. Vi hoppas att den nakna kommer att överleva.

Idag på eftermiddagen när Mal gick ut för att titta till djuren på farmen ropade han på oss. Det var en liten fluffig alpaca som sprang runt i hagen. Vi klippte ju just håret på alpacorna, så tack vare att den var fluffig visste jag direkt att det var en nyfödd en utan att ens behöva titta på lillen. (Jag är inte säker på att det är en han, men jag tror starkt på det..)




Lillen och mamma

♥ NZ ♥

Kommentarer
Postat av: Mli

iuu :P nakenvalp! Nä, men hoppas e växer ut na päls på an... Alpacon va söt i alla fall!:)

2010-04-08 @ 11:34:17
URL: http://miliimli.blogspot.com
Postat av: Johanna

skeck häijm ien ov valpan + alpackon!!! :D och hande kiwifåglan du låva me ;D

2010-04-08 @ 18:21:11
URL: http://smallkaramellens.blogg.se/
Postat av: Azra

Nej herreguuuuuuuuuuuuud va söt!!!! :D

2010-04-08 @ 18:31:46
URL: http://azraarnautovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback