Snyft - jag har just precis ätit min sista glass som minderårig

Ja, idag är det min sista dag som minderårig i hela mitt liv. Jag har försökt att njuta av dagen så mycket jag bara kunnat, vilket inte är så lätt när man inte har någonting att göra. I morgon klockan 00.10 (Finsk tid) och 11.16 (NZ tid) fyller jag mina 18 år. Hemska tanke, jag börjar bli gammal..


(Bild från Google)

I morgon sker det i alla fall, fastän man inte riktigt vill det ändå. Men oj, vad man längtade efter den dagen när man var 13 eller någonting sådant. Då tyckte man ju att man var stor när man var 18. Själv känner jag just nu att jag bara skulle vilja vara fem. Så mycket lättare livet var då.

Det är säkert många som undrar vad jag har önskat mig i födelsedagspresent. Det var ganska enkelt - en bil, en gitarr och en klubbnatt i Wellington med mina vänner. Vi får väl se hur det blir. Knappast någon bil (bilen vill jag ju ha i Finland förstås), en klubbnatt i Wellington verkar ju inte så svårt, men nog är det svårt när man inte har tillåtelse från organisationen eller värdfamiljen (jag hoppas ju att Mal ska ge med sig och låta mig gå). Så nu hänger väl allting på gitarren (om någon undrar så vill jag ha en med stålsträngar..). Man kan ju alltid hoppas på en..

Ja, så vad ska jag då göra i kväll, min sista kväll som 17 åring? Inte mycket, eftersom jag måste upp i skolan i morgon. Det blir väl att titta på en film..

♥ NZ ♥

Kommentarer
Postat av: Mli

Grattis!

2010-02-03 @ 14:40:28
URL: http://miliimli.blogspot.com
Postat av: Azra

Njuuuut Cattis! Njuuuuuuuut :D

2010-02-03 @ 20:30:14
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback