Muffins incidenten

I kväll skulle vi baka chokladmuffins. Glada i hågen började vi blanda ihop ingredienserna och precis som vanligt när man bakar med Mal springer han runt och gör en hel massa annat i mellantiden. Vi fick i alla fall ingredienserna ihopblandade och i muffinsformar. Dags för gräddning. Det gick bra och vi kom ihåg att ta ut dem i tid (dvs Mal kom ihåg). Då var det dags för provsmakning. Corinna fick prova först. Hon skickade tillbaka muffinsen till bagarna. Vi hade glömt sockret. Så kan det gå. Vi fixade vårt lilla problem med att göra glacyr och lägga på, men Corinna ville fortfarande inte ha dem. Nåja, mera för mig i stället, en dag när jag inte är så mätt som nu. En sak är i alla fall säker - vi kommer inte att glömma såckret någon mer gång, vi kommer att glömma någonting annat i stället.


Ett litet tips - muffins ska INTE se ut så här...

Bara så ni vet det - jag gör inte sådana här misstag när jag bakar helt själv, så ni kan vara lugna n'r ni blir bjudna på kaffe i Finland nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det är alltid trevligt med lite kommentarer, lämna gärna en efter dig innan du går

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback